lørdag den 3. oktober 2009

On the Road again...





Hvis nogen har kendskab udi i Tarottens verden, så se det oplæg, jeg lavede om morgenen for min tur--
en parentes...

Mangt og meget er passeret siden jeg sad på hotellet i Frankfurt/Offenbach. Nu sidder jeg i det sydlige Frankrig.
Et par fotos fra turen skal I nu have. Jeg gik en morgentur i Offenbach – det er altid interessant at se morgener i andre områder, synes jeg.


tænk, hvad man kan få for en  ????


Bror og søster på vej til skole aftaler det sidste...


Gennem en tunnel – ovenover kører tog – jeg tror det er ----- S eller U- eller en anden -Bahn.
Morgenmaden blev indtaget og så gik det ellers ud af Frankfurt i morgentrafikken – i Guder, der er tale om motorvejsnet!! Hu hej, det gik!
Og snart var jeg ”på vejen igen”...her må synges...


Jeg forfaldt til en morgensalme, Se nu stiger solen og bagefter tog jeg  -Det lysner over agres felt – radioen i bilen er ikke noget at råbe hurra for, og den er lettere altmodisch – ingen cd, men båndspiller! Jeg har siger og skriver ét kassettebånd – med Stan Getz, og det har jeg af uvisse årsager gemt....måske til denne tur....


A7 og senere A5 er ikke noget at skrive hjem om. De var begge forsynet med et væld af ”Baustellen” - wir bauen für Sie....” hm, ja det er da vældig pænt af dem, men ret irriterende at skulle køre i to smalle rækker med 80 i timen på en tysk Autobahn!!


Lige omkring Baden-Baden ligger der en rasteplads med noget så eksotisk som en Autobahnkirche...jeg er kørt forbi mange gange i årenes løb, men nu skulle det være.
Den skulle beses.
Billederne taler for sig selv, synes jeg – den er smuk og rørende...


en gargoil, tror jeg de hedder



2 minutters gang fra den brølende trafik



beton kan være smuk
 

citater fra Den hellige Skrift




et af de mere sigende citater i kristendommen -når jeg er svag, er jeg stærk....




jeg er her for jer....







Beton og glas, udefra




-døren ind til kirken - som er viet til Skt. Christoffer, som så vidt jeg husker er de rejsendes beskytter/helgen..




Beton og glas indefra...

Jeg skændtes lidt med fru Hyacinth (hende på GPS'en) om hvilken vej jeg skulle - jeg vandt! Så kørte over mod Frankrig og over Rhinen og kanalen – der var selvfølgelig også byggeri og diverse, så der var kø til Frankrig – tror da pokker med de lækkerier, de har derovre....



 
Rhinen...eller kanalen ved siden af..




her kan jeg til især Ærøboerne vise, hvad mangør med majsen her...

 


Kom så til mit andet pitstop. Hos Janne og hendes franske kæreste Reynaud – som bor i Alsace. Ja, og så tænker man jo – storke og bindingsværk og masser af pelargonier....men de bor nu i et splinternyt hus! Kæmpestort og ret lækkert.
Dejligt at se hende – vi har mødtes for et år – 1½ siden på et kursus i ”mindfulness”, så vi ved nok begge, hvad det handler om.....
En mindfull spadseretur blev det til...hold k.. en stor skov..




de er ikke helt så store som hjemme...




 

Carspach City




Det sydlige Alsace.


Næste dag – i går op og spise morgenmad, få en madpakke med og så derudeaf – GPS'en er opfundet og ligeledes automatgear og cruise control – så jeg kunne da bare sidde og nyde det...


Ankom klokken lidt i 17 til bestemmelsesstedet – og det er dejligere – næsten – end forventet. 20 gr. kl. 17.00 i går.





6 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at følge dig :-9

    SvarSlet
  2. Det er så dejligt at få lov at se lidt af det, du oplever, Lone – og læse din herlige bemærkninger! For mig var det spændende, at du nævner Baden-Baden, hvor min mormor og morfar holdt ferie hver sommer. En Autobahnkirche har jeg aldrig hørt om før, men den er jo utrolig smk.
    Og mindfulness og tarot og fru Hyacinth – du er i gode hænder, og jeg glæder mig til at følge din videre færd :O)

    SvarSlet
  3. Herligt, det er som at väre afsted selv. Og den der Autobahnkirche kunne jeg godt tänke mig at se. Det er ikke helt dårligt med en GPS, jeg var i hvert fald glad for den, som vi lånte i sidste uge.
    Ha' det fortsat godt.

    SvarSlet
  4. Så fin tur du har. Det er kjekt å sitte å se på bildene dine og lese hva du skriver. Tenk 20 grader. Her blåser og regner det. Fint alt har vært velllykket. Kos deg. :-)

    SvarSlet
  5. Kære Lavendel.
    Er du smuttet til Frankrig, åh hvor dejligt for dig! Vejret herhjemme har været blæsende med vindstød og masser af regn, håber at du har det fine vejr. Skal have læst lidt om din tur.
    Jeg så hos Losarinas mor at du var ærgerlig over ikke at have set Sarah Lund, forbrydelsen. Den har jeg heller ikke set, men du kan se den på www.dr.dk. Web. tv. nu eller senere. Fortsat god tur :-)))
    Mange vindblæste hilsener til dig fra Laura

    SvarSlet