lørdag den 24. oktober 2009

Op og ned ad bakkerne


Det er i sandhed en udfordring for bilog chauffør at køre søndags- eller anden tur her i det franske. Jeg kommer ingen steder, før jeg er kommet ned ad mit lille bjerg. Masser af hårnålesving, og tro nu ikke der køres forsigtigt her, man kører frisk igennem. Og da jeg nu er ejer af en lidt større bil end vanligt, er jeg blevet en lidt langsommere bilist, godt det samme, for det sparer også lidt på dieselen.



Der er små snørklede gader i de fleste byer, men alle steder er der motiver.



Fra bagsiden af St. Genies, en by med marked om søndagen!
I aften er der her en større festivitas med "Moules Frites" - muslinger med pommes frites - en gudespise.
Det annonceres ved skilte i vejkanten, foregår i La salle á Fête - vel et forsamlingshus og koster 18 Euro pr. voksen. Måske man sku' gå - tage derhen og mingle lidt....nej, jeg holder mig hjemme med strikketøjet og 3. bind - Luftkastellet, der blev sprængt - på lydbog. Ak, ja...
Men man må nok heller ikke ha' hunde med til den Event.

 

3 kommentarer:

  1. Sikke en tur - og sikke hyggelige steder :-))).
    'Gudespisen' kunne jeg nu også godt erstatte med et luftkastel og en strikkepind :-)
    God lørdag til dig.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  2. Åh, jeg kan slet ikke stå for din smukke billeder!
    Men jeg glæder mig over, at det ikke er mig, der skal køre i hårnålesving!
    Skal du på marked i dag?

    Ha' en dejlig søndag ;O)

    SvarSlet
  3. Jeg skal sidde herhjemme og fede mig i solen..må jo samle D-vitaminer til den stundende jul

    SvarSlet