torsdag den 29. oktober 2009

Nu lakker det


mod enden på  mit ophold i det franske -
også her er efteråret på vej, skønt temperaturen i går kom op på 23 grader.
Jeg har været langt omkring, synes jeg.
Mest har jeg nydt de fantastiske landskaber og scenerier.
Fyldt min sjæl helt op med skønne indtryk.
Men byerne er også en omvej værd.
Her Perigeux i eftermiddagstrafikken.


D

Den kommer jeg tilbage til....næste år...håber jeg.




Spændende "Brocante'r" - et mekka for en tingfinder.
Men billigt er det ikke. Tiden, hvor det kunne lade sig gøre at
"indrette hjemmet med franske loppefund" for en slik, er nok forbi.
Men de fås stadig, fundene - man får bare lov til at betale.
Her er ikke rigtig nogen "spejdernes loppemarked-ånd og -pris her.
Jeg har i hvert fald ikke fundet stederne.




Men landskabet, klimaet - maden  og hele  måden at leve på tiltaler mig .
Vældig meget.
Frankrig - Au revoir - et á bienvenu!

6 kommentarer:

  1. God tur hjem, kære du. Husk at tage en sweater på, det er koldt herhjemme.

    Knus ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har indviet den silke-tweed-blåmm-stribede.

    SvarSlet
  3. Rigtig god tur hjem, og tænk.. der er allerede gået en måned. Hurtigt er den fløjet forbi, men den har fyldt dig med masser af vidunderlige dufte,syns og smagsindtryk. :-)

    Glæder mig til at du er tilbage igen, nu med fødderne i den danske muld

    Knus Henriette;)

    SvarSlet
  4. Ja, god tur hjem, kære du - det har været forrygende at læse om dine oplevelser ;-)

    SvarSlet
  5. Takker alle I trofaste kvinder-piger-tøser-damer...

    SvarSlet