tirsdag den 20. oktober 2009

Alt hvad hjertet begærer - og lidt til



Den anden dag var jeg i et nyt supermarked - L'eclerc - oh lala - der var mange ting. Først kagerne - ikke så dyre som hjemme og meget lækre - at se til, jeg nærede mig.



I forlængelse af hinanden stod 3 store kølediske - ikke frost! - med AND - det hvidgule er lever!!




Nu er det jo efterår, og man må til at tænke på  ikke at fryse - har man set mage til smarte varmedunke?
Mit hjem er også udstyret med et par, så jeg behøver ikke at fortvivle, hvis det skulle blive koldt om natten.




og - ja hvad er det?
Det er såmænd dimser til at lægge langs døren, så det ikke trækker ind - igen i smagfulde farver og designs...
Ja men 1700 kilometer gør altså noget.




En brøkdel af de kunstige blomster, man kunne få.
OG fine plader til gravstederne, nu er det snart allehelgen/allesjæles dag, en stor dag hvor man går på kirkegården og tænder lys og har måske præsten med til en bøn derude.
Den dag åbnes kirken her i byen. Normalt er den lukket, da der er mangel på præster.



udsigt over dale og skove



3 kommentarer:

  1. Hvor du koser deg og har det flott!!
    Si meg, er du på langtidsferie? Jeg synes du er tøff som reiser rundt og opplever så mye!
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Ja, jeg er da afsted mindst en måned, Pia!!knus til dig!

    SvarSlet
  3. Hvor er det sjovt at være med dig i en fransk butik! Sådan nogle 'slanger' til at lægge, hvor det trækker ind, lyder meget fransk ;O)
    Klem og ha' en dejlig onsdag!

    SvarSlet