onsdag den 2. september 2009

Morgenstemning og gloseterperi

sommeren

videre går det med gloserne. Les saisons - årstiderne, le printems, l'été, l'automne, l'hiver, dem kunne jeg nu godt huske bortset fra efterår. Men de ligger et sted på bunden af hjernekisten og rumsterer rundt. Lidt efter lidt hitter jeg dem og får sorteret lidt i dem.
Måske man skulle se lidt på verbernes bøjning i tider.....
Naaaj, nu heller ikke gå over gevind, Lavendel, du har ikke engang fået morgenkaffe!
Le café au lait, som jeg husker i Frankrig hedder un café creme. Ja sådan er der så meget, måske man kan gå morgentur med hundene og ende på en bar med en kop tår kaff' ? Det lyder ikke helt dumt i mine ører, eller måske bare hen forbi bageren efter en croissant..eller måske to - au beurre - med smør? Jeg må huske min Eva Solo kaffelavekande med sort trikot. Og måske yndlingskoppen....nej, jeg kan ikke slæbe hele Lavendelgården med mig. Kan jo købe en ny yndlingskop dernede. Ja, Mette Lykke, du har ret , jeg skal ha' plads til en del retur.

2 kommentarer:

  1. Endnu engang; du er så sej !
    Og , du skal da købe dig en Fransk ynglingskop :-)

    SvarSlet
  2. Ja, du skal da have en ny kop med hjem til din dejlige samling. Hvor bliver det spændende - jeg glæder mig meget til at læse om dine oplevelser :-)

    SvarSlet